vrijdag 6 februari 2009

Vandaag hebben we iets meer duidelijkheid gekregen omtrent de staking. De proffen gaan steeds aanwezig zijn tijdens hun les om te debatteren over de huidige situatie van de Franse universiteiten. Dit wil bijgevolg zeggen dat er geen les zal zijn totdat de problemen zijn opgelost. En inderdaad er zijn hier wel problemen, zo worden de doctoraatsthesissen beoordeeld door mensen uit het bedrijfsleven. Dit zorgt voor hallucinante situaties als: een doctoraatsstudent die zijn doctoraat over de telecomsector moest verdedigen tegenover een jury die bestond uit mensen van ‘France telecom’. Op die manier worden er blijkbaar doctoraten als ongekwalificeerd geacht omdat ze niet overeenstemmen met wat men het bedrijfsleven wil horen.

Vandaag kreeg ik een postpakket met mijn modem (zie foto). En ja…ik ben erin geslaagd om op mijn eentje al die onderdelen tot een logisch geheel te brengen en internet dus te instaleren (en dat zelfs in het Frans). Nu is het alleen nog wachten totdat mijn adsllijn operationeel is. Vanaf dan kan ik ook onbeperkt bellen naar België. Dus iedereen die eens een babbeltje wil doen, moet maar iets laten weten, en dan bel ik jullie wel op!

Daarnet is mijn fles parfum gevallen. Daarmee is niet alleen 70 euro weggevloeid op de grond. Nu riekt mijn kot, ik en al mijn schoenen ook gigantisch naar de parfum. ik heb een half uur alles open gezet, maar dat mocht helaas niet baten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten