zondag 22 februari 2009

(gastronomisch) weekend in geneve


Vrijdag ben ik rond 11 u vertrokken naar Sarah. Twee uur later kwam ik aan in Geneve. Ben meteen met Sarah naar haar kot gegaan, m'n rugzak daar afgezet en vertrokken naar de stad. We zijn naar het meer van Geneve geweest (correcter: ‘lac leman’, Dee ik heb goed opgelet hoor :) Er stond een heel koude wind, waardoor we ons zijn gaan verwarmen met koffie en koekjes in ‘starbucks’. Daarna hebben we de stad nog even verder verkend en zijn we kaasfondue gaan eten. Enorm lekker, maar o zo zwaar. S avonds zijn we dan met de vrienden van sarah naar een jaren-90-feestje geweest. Die eerste dag viel het grote verschil tussen Zwitserland en Frankrijk me op (alleen al de toiletten zijn een hemelsbreed verschil).



De volgende dag zijn we begonnen met een heerlijk ontbijt (oa warme croissants en koffie). Daarna zijn we naar de kathedraal van Geneve gegaan. Van op de top van deze kathedraal heb je een prachtig zicht over de hele stad.




S middags zijn we heerlijke pompoensoep met truffelolie gaan eten, delicieux. Daarna even Sarah haar universiteit en de rommelmarkt bezocht. In de namiddag hebben we dan verscheidene winkels gedaan, en nogmaals Starbucks (ik heb mijn favoriet gevonden: frappuchino java chip). Vlug inkopen gedaan om ons gastronomisch weekend in schoonheid te kunnen afronden. Zo hebben we s avonds ‘rosti’ gemaakt. Direct daarna zijn we naar ‘Cern’ vertrokken. Dit is het ‘internationaal domein’ waar zich de deeltjesversneller bevind. Hier was een feestje georganiseerd door de fysici die er werken. Je kon er alleen maar binnen als je iemand kende die er werkt (want je hebt een pas nodig om op het uitermate beveiligde domein te geraken). Het feestje stelde op zich niet echt veel voor, maar het was wel enorm interessant om met de mensen die er werken te praten. Zo kwam ik te weten dat er 10000 mensen werken. Al deze mensen werken voor dat ene doel, voor dat ene experiment. Zondagochtend hebben we ons prachtig weekend in stijl afgesloten…we hebben raclette gegeten. Een beetje zwaar op de nuchtere maag, maar o zo lekker en de ideale afsluiter voor mijn culinaire trip. In de namiddag zijn we dan nog even lang het gebouw van de Verenigde naties gegaan, en hebben we onze laatste koffie (met gebakje) gedronken.
Tegen vijf uur ben ik dan terug vertrokken naar Grenoble. De treinrit had eerder iets weg van een rit in India (waar iedereen op de trein zit, aan de trein hangt..) Er was veel te weinig plaats waardoor ik voor meer dan een uur heb rechtgestaan op enkele vierkante centimeters. Daarna moest ik nog een uur wachten in een ijskoud station (zonder cafe), om dan op een trein te stappen waar het licht voortdurend aan en uit sprong. Maar het was het meer dan waard..een mooi weekend, en heel leuk om Sarah nog eens terug te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten