zondag 15 februari 2009

Dinsdag zijn we zoals steeds naar de erasmusbar in het centrum van Grenoble gegaan. En zoals steeds is die bar veel te klein, maar is het er wel heel gezellig.



Woensdagavond ben ik naar een avond van de universiteit Stendhal geweest, waarbij iedereen het typische gerecht van zijn land moest meebrengen. Echt enorm gezellig, lekker, leerrijk en leuk. Daarna zijn we met een paar nog een keer naar de bar van de avond ervoor geweest. Die bar bleek plots een homobar te zijn. Viel eens zo hard op toen de jongens in het gezelschap een drankje kregen aangeboden. Ook donderdag zijn we gaan ‘uit eten’. Er werd immers een avond georganiseerd met ‘crepes et cidre’. Dit is een traditie hier in Frankrijk, die me best wel bevalt. Vrijdag ben ik dan voor de eerste keer de bastille op gewandeld. Het weer was net zoals het uitzicht prachtig. Echt de moeite waard, het uitzicht reikt enorm ver (bij helder weer kan je zelfs de Mont Blanc zien). Bij onze terugkeer zijn we met de ‘boules’ naar beneden gegaan, zoals de echte toeristen.





Zaterdag was het dan eindelijk zo ver. K kon voor de eerste keer mijn ski’s testen (en ze zijn absoluut goedgekeurd). Julia reed met de auto naar les Deux Alpes. We zaten er met zijn vijven in (Julia, Chris, Florian, Stefanie en ik), samen met twee snowboards, drie paar ski’s, stokken, botten, rugzakken.. Maar de rit was best wel gezellig. Onderweg ons Frans en Duits wat verbeterd. Het weer was erg mooi, soms kwamen er wolken opzetten, maar dat bederfde de pret niet. Ik was best ook wel tevreden over mijn skicapaciteiten (ik heb de hele dag met Julia, Florian en Chris geskied, die veel ervarener zijn als ik, en kon steeds volgen. Ok mijn stijl valt absoluut niet te vergelijken, maar ik geraakte toch overal af). We waren tegen acht uur terug thuis. Vlug gedoucht, gegeten (dank u Irina), en dan de tram genomen naar het kot van Florian, waar we nog iets hebben gedronken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten