zondag 1 maart 2009

voorbije dagen...

Donderdag was het hier weer ‘assemblé generale’. Dit wil zeggen dat alle proffen van sociologie en de studenten samenkomen om vragen te stellen, te discussiëren… over de huidige toestand. Het resultaat van deze bijeenkomst was dat er zeker donderdag en vrijdag geen les is (hoewel het toch nog steeds van prof tot prof afhangt, waardoor k naar elke les ga kijken of het les is of niet). Daarom had ik plots vier uur vrij. Die heb ik nuttig besteed aan het schrijven van een ‘reddingsplan voor de economische crisis’ (in het Frans uiteraard). S avonds ben ik met Irina, Barbara, Emma en Anni naar 'The Curious Case of Benjamin Button'. We wilden deze film in het engels zien, met Frans ondertitels. Geen eenvoudige eis zo bleek. Er was maar één cinema die de originele versie speelde. Bizarre cinema overigens: als je binnen kwam stond je precies gewoon in de gang van een rijhuis; er was een loket dat pas een paar minuten voor het begin openging; en als we dan eindelijk een kaartje mochten kopen moesten we nog door een doolhof van gangen (duurde wel 10 minuten)…maar al die moeite was het meer dan waard. De film is een sterk verhaal dat ons allemaal heeft ontroerd. Het was meeslepend, prachtig in scene gezet, knap geacteerd… Na de film moesten we dan ook allemaal even bekomen, en begonnen we als het ware spontaan te filosoferen :) Omdat niemand echt zin had om met zo’n gemoed te gaan slapen zijn we nog iets gaan drinken in ‘bukana’. Daar was toevallig ook een salsales bezig. Maar dit was de eerste keer in mijn leven dat ik geen zin had om te dansen…een film kan nogal wat met een mens doen.

Vrijdag was het weer prachtig. Het was/is hier net lente: vogels fluiten, zon schijnt, kan in een truitje buiten lopen… echt zalig. En het feit dat het in de bergen nog wel koud genoeg is om te skieen maakt het nog eens zo goed...Hoewel: zaterdag was het ook prachtig weer (geen wolkje aan de hemel, stralende zon, warm..). Maar ook in het skigebied was het 'heel warm', waardoor de sneeuw aan het smelten was. Toch wilde ik van deze prachtige dag profiteren. Dus ben ik met Lis (meisje uit Luxemburg), Alex en Cam (twee jongens uit australie die dol zijn op belgisch bier en speculaas) naar het skigebied St Pierre Chartreuse geweest. Dit is een kleiner skigebied (wel veel duurder als les deux alpes) met een heel gezellig dorpje. Omdat de kwaliteit van de sneeuw niet ideaal was hebben we een lange middagpauze genomen.
Daarna zijn we weer vertrokken en plots was het vijf uur. Hoog tijd om onze bus halen. Alles ging vlot (zelfs niet misselijk geworden na het eten van iets te veel speculaas in de bus) totdat de buschauffeur zei dat we allemaal moesten uitstappen omdat de stang van zijn ambriage doorgebroken was (of iets in die aard). Vrij problematisch aangezien er niet bepaald veel bussen voorbij kwamen en wandelen met al ons materiaal behoorlijk ver bleek te zijn. Maar we hadden geluk en 10 minuten later zijn we op de eerste de beste bus gestapt die ons afzette recht aan de tramhalte. Vlug gedoucht en gegeten en dan meteen naar Barbara (meisje van australie) haar kot. Daar heb ik met Anni, Alex, jess, Sandra, Cam en Irina iets gedronken en daarna zijn we naar de stad getrokken. Ik ben met Sandra meegereden met de fiets om de weg te weten voor de volgende dag. Prachtige fietstocht om grenoble by night te leren kennen. We zijn naar bukana geweest, leuke bar aan de rivier met zicht op de bastille.

Zondag heb ik m’n huishoudelijke taken vervuld in de voormiddag. In de namiddag ben ik dan een fiets gaan huren (kost slecht 35 euro voor drie maanden). Daarna ben ik met ine, jessica, alex en sandra naar het museum geweest. Maar omdat er een misverstand was, was ik er blijkbaar al geweest en ben ik iets gaan drinken met marion, Julia en Stephanie. Daarna ben k naar huis gereden (en zowaar van de eerste keer de correcte weg).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten