zaterdag 14 maart 2009

voorbije lentedagen

Ik heb een minder aangename ontdekking gedaan dat mijn lek terug is! pff niet zo fijn want het riekt niet bepaald aangenaam en hierdoor zijn die beestjes weer terug. We hadden in de namiddag geen les, omdat er ‘gevaar dreigde’ in ons lokaal. Niet dat de deuren geblokeerd waren ofzo, nee het was omdat er een groepje ‘gewelddadige studenten rondloopt’ die de klas wel eens zou kunnen binnenvallen. S avonds ben ik dan naar ‘les nuits de musée’ geweest. Voor het museum was er een theatergezelschap die ‘iets’ deden, k begreep er niet zo veel van, en het was ook niet bepaald mijn ding. Daarna ben ik voor de derde keer gratis naar het museum geweest. Er was een tijdelijke tentoonstelling van ‘Richter’ (een duitse kunstenaar).


Donderdag was ik gaan kijken met Irina of we les hadden. Maar wij waren de enige twee samen met de prof. Daarom hebben we met haar wat gediscussieerd over de staking, en het systeem in belgie… eigenlijk nog wel heel interessant. S avonds ben ik dan met Irina bij barbara, alex, cam, ed en piotr gaan eten. Heel gezellig en lekker. Als verassing had piotr nog een pools dessert bij. Maar omdat we tegen het einde nog met vijf overbleven (waarvan er twee geen dessert moesten hebben), heb ik in het totaal 12 ‘pannenkoekachtige dingen’ (niet zo groot als die in België) gegeten na mijn gewone maaltijd.


Vrijdag ben ik met de auto naar ‘les 7 laux’ geweest. Echt heel aangenaam dat ik steeds met de auto van Julia mag meerijden. (alleen was het even spannend toen Julia ontdekte in het heenrijden dat het lampje van haar bezinetank brandde, maar gelukkig heeft de auto het tot boven uitgehouden).In de voormiddag hebben Stephanie en ik geskieed met cam, alex en mat. Het weer was prachtig en de zichten evenzeer. S middags hebben we heerlijk gepicknicked in de zon. En s namiddags hebben we les genomen. Deze lessen zijn gratis omdat ik lid ben van ‘ecole de glisse’. Normaal ben ik niveau D, maar omdat er een instructeur niet is komen opdagen zat ik bij groep E (het hoogste niveau). Op zich was dit niet zo slecht want hierdoor heb ik mijn grenzen wat kunnen verleggen. Zo ben ik in de ‘half-pipe’ geweest (ok sprongen kon je het niet noemen, maar toch) en vaak ‘hors piste’. De skileraar heeft me ook heel veel nuttige tips gegeven…nu heb ik heel veel zin om die te oefenen, waardoor mijn techniek hopelijk iets optimaler wordt. Tegen 19 u was ik thuis, vlug gegeten, en dan met de fiets vertrokken naar Anna. Bij haar hebben we met een hele hoop meisjes ‘in to the wild’ gezien. Een fantastische film, met een mooie boodschap en prachtige landschapsbeelden. Daarna zijn we met z’n allen nog even iets gaan drinken.



Samen met Belle (een meisje van australie, die alles weet over ons koningshuis), Chris en Elena ben ik vandaag gaan wandelen in ‘Villard de Lans’. Een mooie streek op een uurtje van grenoble. Hoewel wandelen…dat was het oorspronkelijke plan. Maar omdat het zo’n zomerweer was, zijn we net iets te lang op een terrasje blijven plakken. Hierdoor hadden we niet meer voldoende tijd om de geplande wandeling te doen. Daarom zijn we maar in het wildeweg aan een wandeling begonnen. Deze route was ook heel mooi, en de picknickplaats van s middags was ook prachtig.
In de namiddag hebben we dan nog even gewandeld, om daarna terug te keren naar het dorp om een ijsje te eten in de zon. Toen we tegen 16 u onze bus wilden terugnemen, bleek deze alleen maar om 18 u te rijden. Daar stonden we dan…liften bleek niet goed te werken, omdat alle auto’s overladen vol zaten. Daarom zijn we (noodgedwongen :) nog iets gaan drinken in ‘les goûteurs d’antan’. Dit is een prachtig theehuis met vele verschillende soorten taarten en thee uiteraard. De inrichting leek op die van een sprookjeshuis.


Bedankt voor alle lieve berichtjes, brieven...die ik krijg. Het doet heel goed te weten dat jullie me nog niet vergeten zijn, en vergeet vooral niet dat dat omgekeerd ook zo is!

3 opmerkingen:

  1. Amai woepwoep eindelijk kunnen we vollen bak reacties plaatsen :) want tot nu toe was er van mijn "belofte" nog niet veel gekomen. Het ontspanningsweekend was trouwens echt tof! Ga maar eens kijken naar onze rood-wit picasa, er zitten een paar mooie plaatjes tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaaaj caro! Ik heb al zo vreselijk veel zin om te komen. Het lijkt allemaal super...
    Hier thuis hebben we de afgelopen weekends mega drukke gidsen weekends gehad, dit weekend wordt wat rustiger... alle geluk :)
    Eerst met school nog naar Marseille en omstreken en dan kom ik eraan... ik tel alvast af!
    dikke zoen, u kapoen, natha

    BeantwoordenVerwijderen