vrijdag 6 maart 2009

brûleurs de loups

Maandag zijn we met z'n allen (myriam, marion, stephanie, julia, florian, chris, alex, cam, ine, thynke, quinten, barbara en ik) naar 'jackie brown', een film van quinten tarantino, gaan kijken in EVE. Dinsdag was er om 10 u een assemblee generale, speciaal voor iedereen van sociologie. Er hing een heel grimmige sfeer. Proffen gingen met elkaar in discussie, studenten liepen weg als de prof te luid schreeuwde...De conclusie van dit alles was, dat als de regering tegen 5 maart geen gehoor geeft aan de eisen van de proffen en studenten, er een complete blokkering zal zijn van de universiteit. S avonds ben ik met Anni en Thynke naar ‘loco mosquito’ geweest. Een bekende salsabar hier in grenoble (die overvol was). Daarom ben ik na een tijdje met ‘les allemands’ iets gaan drinken in een naburig cafe.
Na me woensdag een hele dag gehaast te hebben (les, naar de winkel gaan, was doen…) fietste ik met Sandra naar Grand Place. Hier hadden we met 18 (!) afgesproken om samen naar ijshockey te gaan kijken. Omdat we ons helemaal wilden inleven in onze supportersrol hebben we de kleuren van ‘les bruleurs de loups’ op ons gezicht geverfd (de meeste jongens hadden zelfs heel hun gezicht gekleurd in rood en geel). Maar tot onze grote verbazing bleken de kleuren van grenoble helemaal niet geel en rood te zijn. Daar stonden we dan…18 ‘idioten’ gekleurd in geel en rood. Maar dat kon uiteraard de pret niet bederven. De match was heel leuk om te zien (net als in basket ook met goede muziek tussen door en cheerleaders).


Ik was voor de eerste keer met de fiets, en het was een verschrikkelijke tocht. Het regende gigantisch hard, alles was doorweekt en het was ijskoud. Daarom zijn we met z’n allen daarna nog naar mijn favoriete bar gegaan (ze heet ‘365’ en is erg mooi ingericht en er is nooit te veel volk). Ik kende de weg niet terug, maar gelukkig was er een vriendelijke jongen van canada, die ook naar de campus moest met de fiets, die me de weg wel wilde tonen. We zijn zo snel als mogelijk naar huis gereden, en dan wachtte mijn droge kleren, een hele verademing.


Frankrijk blijft me toch verbazen. Zoals ik al eerder zei was er immers een ultimatum afgekondigd dat de universiteit geblokkeerd ging zijn, indien de eisen niet werden ingewilligd. Maar wat bleek nu…ik had plots toch les (hoewel de eisen niet beantwoord waren). De prof gaf les met een zwarte rouwband rond zijn arm (en we zaten maar met vier in de aula). Het was best wel moeilijk om te volgen, het was terug wennen aan zijn lesgeefstijl enzo. S namiddags heb ik dan nog eens flink voor school gewerkt. S avonds ben ik met Harriette en Myriam in IKEA ‘köttbullar’ gegeten en daarna naar een muziek wedstrijd in EVE geweest.

2 opmerkingen:

  1. hej caroline
    ik zit hier in de bib
    en hier kan ik wel een reactie plaatsen... Ik denk dat het dus niet aan u instelling ligt...
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haai emma!
    bedankt voor de test. Ik heb sinds een paar dagen iets aan mijn instellingen veranderd dus daarom dat het dan nu gelukkig wel lukt...
    tot binnekort
    x
    ps je moet gewoon voor profiel kiezen: anoniem of naam/url (en dan alleen naam invullen). de woordverificatie duurt wel lang bij mij

    BeantwoordenVerwijderen