woensdag 13 mei 2009

scenario voor 'in de gloria'

Dinsdag kreeg ik eindelijk meer nieuws over de examens en de inhaallessen. Omdat ik graag voor ‘sociologie du corps’ ook deze vrijdag een examen had gedaan, mailde ik die prof (ik ging ervan uit dat dat niet echt ging pakken, aangezien ik niet echt een reden had om het normale examen (met een pak meer leerstof) op het einde van mei niet te doen). Maar tegen 22h kreeg ik te horen dat ik vrijdag mijn examen mag doen! Een zalig gevoel te weten dat er iets is dat zeker is. Daarna ben ik naar Vince zijn verjaardagsfeestje in het park geweest, om niet te laat in mijn bed te kruipen (nu de examens echt in het zicht zijn).

Op technologisch gebied gaat even alles mis dat mis kan gaan: mijn telefoon werkt niet meer, mijn internet is kapot en ik krijg mijn pc niet meer open (als ik dat probeer splitst mijn scherm in twee delen). Voor dit laatste heb ik half grenoble afgefietst om een winkel te vinden die reparaties doet (er waren er vele te vinden op het internet, maar als ik daar aankwam, bleek die winkel al lang niet meer te bestaan). Voor het probleem van mijn internet was ik donderdag al gaan horen en had ik een nieuwe modem bestelt. Die kon ik vandaag gaan afhalen. Wat ik toe meemaakte zou een scenario voor ‘in de gloria’ kunnen zijn: toen ik naar het adres fietste voor mijn modem te gaan afhalen (terwijl er een SFR winkel hier in de buurt is), bleek dat in een waserrette te zijn. met een dikke niet zo jonge man aan de balie. gelukkig had ik mijn modem bij (hoewel niemand gezegd had dat ik hem moest ruilen). Maar dat mocht niet verpakt zijn in een zak: het moest in een doos met 'scotch tape'. Ik stelde voor om de doos van de nieuwe modem ervoor te gebruiken...dat kon niet omdat hij niet eerst de doos aan mij mocht geven voor hij de andere in een doos had gekregen ("het staat in de regels mevrouw"). Dus ik opzoek naar een doos in dat kleine dorpje. Bij het afval van de plaatselijke kruidenier vond ik er één. Ik terug naar die man..doos was eigenlijk wat te groot, maar hij deed wat moeite om het toch door de vingers te zien. Maar tape..dat had hij niet (kan ik me echt niet inbeelden dat je dat als zelfstandige wasserij niet hebt). Dus ik de plaatselijke middenstand afgegaan opzoek naar tape (alle supermarkten waren dicht, de krantenwinkel had het net uitverkocht en kon me niet de hunne laten gebruiken, bij de post stond een rij tot buiten...tot ik uiteindelijk bij een verzekeringskantoor tape vond). ik met getaped doos naar de droogkuis...de tape was niet voldoende sterk volgens de man, maar toen hij mijn blik zag begreep hij dat dat mij niet zoveel kon schelen). Enkel nog mijn pas laten zien en ik kon eindelijk vertrekken met mijn modem (trouwens een schandaal dat de andere na 3 maand al kapot was)...maar door al mijn examengeregel was ik blijkbaar in alle haast mijn pas vergeten. Dus kon ik nog naar huis fietsen, om dan terug te gaan, om daar dan nog een tiental papieren te tekenen...om uiteindelijk met mijn modem naar huis te kunnen. Die ik nu eignelijk nog niet kan gebruiken aangezien ik mijn pc niet meer open krijg. Ondertussen heb ik goed geleerd voor mijn examen van vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten