zondag 17 mei 2009

...een examen!

Donderdag heb ik nog heel de dag redelijk goed geleerd. Gelukkig werd dit afgewisseld met samen eten en andere kleine fijne dingen.
Vrijdag om 10 u had ik dan eindelijk het examen, k had er wel vertrouwen in omdat ik er goed voor geleerd had (het was ook niet zo veel) en de prof is wel heel vriendelijk. K mocht een half uur voorbereiden en dan mocht in beginnen praten. Ik kon heel de cursus goed vertellen, en heb het gesprek zowat in de richting geduwd van wat ik nog extra had gelezen omdat ik dat interessant vond. K denk dat het een van de beste examens van mijn unifcarriere was (hopelijk dacht de prof daar ook zo over). Daarna ben ik direct naar een inhaalles van anthropologie du religion geweest. Direct na de afloop om 12u ben ik mij ga inschrijven om mijn kleren te kunnen wassen . Vlug iets gegeten en naar de bib om enkele mails te sturen (want pc nog steeds niet gemaakt). Vlug terug om mijn ijskast te verkopen (zalige is dat ik ze nog kan houden totdat ik vertrek!). Na het wassen van mijn kleren had ik ineens een opruim en kuisopstoot (gebeurd één keer in de twee maand denk ik). Dan vlug naar de winkel om mijn drukke dag af te sluiten bij Anni: daar hebben we eerst de film ‘twilight’ gezien (niet zo mijn ding) en dan een finse film ‘Pitkä kuuma kesä’‘ (a long hot summer).

Zaterdag ben k de dag sportief begonnen: samen met tynke een halfuurtje gaan joggen. Samen is het best wel gezellig, en de omgeving is hier ook erg mooi om te sporten. In de voormiddag heb ik dan proberen een andere laptop te regelen via het bedrijfje dat mijn pc gaat maken (want dat zou nog tot volgende week vrijdag duren). Eerst waren er geen pc’s meer, maar na een beetje aandringen ging de man toch nog verder horen. En ja hoor…er was nog een laptop die ik kon gebruiken. Dat ging mij 15 euro huur kosten en 500 euro waarborg. Maar na een beetje onderhandelen kan ik de pc lenen tot de mijne is gemaakt voor 0 euro en 100 euro waarborg! (alleen met deze pc kan ik blijkbaar jammergenoeg geen foto’s op mijn blog zetten) Daarna ben ik inkopen gaan doen voor emma . Ze is immers tegen een paaltje gereden met haar fiets en heft een grote wonde op haar been, die genaaid moest worden, en daarom kan ze niet goed stappen of naar de winkel gaan. In de namiddag heb ik enkele uurtjes voor een taak gewerkt, en daarna ben ik met tynke naar de stad gegaan. We hebben daar super veel fijne originele winkeltjes ontdekt. Daar hebben we ons dan ook een souvenir voor Grenoble gekocht: magneetjes met franse woordjes waar je dan zinnetjes mee kan maken. Daarna zijn we op ziekenbezoek gegaan bij emma. S avonds hebben we met z’n allen naar het eurosongfestival gekeken bij Anni op kot. Het blijft toch niets voor mij, maar met een international publiek is het toch al een pak grappiger en leuker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten