vrijdag 17 april 2009

vriendinnen in grenoble!!!

Vandaag eens goed doorgewerkt voor school (want met de komst van mijn allerliefste vriendinnen, moet ik toch wat tijd inhalen). S avonds ben ik met Elena en Chris naar Decathlon gegaan, om voor hen een beetje een uitrusting voor ons tripje naar de provence te kopen (matjes, schoenen…). Daarna ben k met Chris naar de winkel gegaan, heerlijk groot stuk vlees gekocht om dan samen naar de bbq (de eerste van het seizoen…hopelijk niet de laatste) van Edd te gaan. Het was heel gezellig, de vertrouwde gezichten waren daar. Omdat ik niet zoveel zin had om naar ‘london pub’ te gaan, heb ik met Elena, Miriam, Vince, Chris en emma op mijn kot poker gespeeld (met de nodige wijn en chocolade!).

Na dinsdag weer zo’n flinke dag gewerkt te hebben voor de universiteit hier, ben ik naar marysia gegaan om de overheerlijke tartiflette te eten… Ook woensdag heb ik aan mijn dossier gewerkt. Deze week is echt ongezien qua schoolwerk, maar dat bevalt me wel eens mijn hoofd gebruiken. Na mijn les in de namiddag kwam Chris langs om een beetje te bekijken wat we in de vakantie zouden doen, maar toen bleek helaas dat het weer in de provence de volgende dagen absoluut niet goed is…dus onze plannen vielen een beetje in het water. We hebben nog gezocht naar een alternatief, maar de weergoden zijn ons niet gunstig gestemd. Daarna zijn we naar de winkel gegaan om eten te kopen, en terwijl we het aan het bereiden waren kwam Irina langs. Een tijdje later kwam Dominique ook toevallig hallo zeggen, en Vince sloot de rij toevallige voorbijgangers af. Zo hebben we met zijn vijven gegeten (spinazie met fishsticks, echt kampeten :) Echt zalig dat je hier onverwacht met zo’n hoop gaat eten, ik hou echt van die leuke verassingen. Aangezien iedereen die er gisteren was dol is op mijn kamer, zal dat hopelijk nog wel meer gebeuren!

Donderdagochtend ben ik voor de derde keer deze week gaan joggen. Dit keer met Dominique, en ik heb mijn grenzen redelijk verlegd (en ik begin het zowaar een beetje leuk te vinden, of toch de douche erna alleszins!). Daarna heb ik mijn kamer opgeruimd, nodige afspraken gemaakt voor de komende dagen, een picknick voorbereid…….en de vriendinnen gaan halen aan het station!! omdat ik zo veel zin had om hen te zien ben ik helemaal verkeerd naar het station gefietst. Maar ik wou absoluut niet te laat komen, waardoor ik als een gek heel grenoble doorkruist heb. Maar net toen ik het station binnenkwam zag ik de tgv aankomen. En ja…daar waren ze. De eerste seconden dat ik hen zag waren heel vreemd, maar vanaf dan leek het alsof ik nooit weggeweest was. Ik had voor hen allemaal een fiets gereserveerd, en zwaar beladen zijn we dan naar mijn kot gefietst. Omdat het prachtig weer was, zijn we meteen naar park ‘ile d’amour’ gegaan om op z’n Frans te picknicken (veel kaas, baguetten en wijn).


Daarna heb ik hen even de campus laten zien (waaronder ook de restanten van de staking, de geblokkeerde lokalen…) We hebben onze namiddag afgesloten op het terras van EVE. De tijd vloog voorbij waardoor we ons moesten haasten om naar de bowling van barbara te vertrekken. Vince en Dominique reden met ons mee. Maar helaas kende niemand van ons echt de weg. Daardoor hebben we een brug moeten ‘opklimmen’ met onze fietsen en hebben we er gigantisch lang over gedaan om er te geraken. we hebben met z’n allen 1 spelletje gespeeld (waarbij ik overduidelijk de slechtste was). Daarna nog even daar iets gedronken en dan de weg terug naar huis gezocht.


Vrijdag zijn we niet te laat opgestaan (en ik denk dat het qua slapen nog wel mee viel met zes in mijn kamer) om ten volle te kunnen profiteren van wederom een prachtige zomerdag.

Na een rijkelijk ontbijt zijn we naar de winkel gegaan om ons een rijkelijke picknick aan te schaffen. Want als er één ding is dat je moet hebben gedaan hier in grenoble, is het toch wel de bastille opwandelen om daarna te kunnen genieten van het prachtige uitzicht en de heerlijke picknick. Omdat we de stad nog even wilden bezoeken in de namiddag zijn we met de ‘boules’ naar beneden gegaan (ook een topattractie in grenoble).

daarna konden we het zoals steeds niet laten om even de winkels uit te pluizen. Omdat iedereen de hitte (en het zweet van de beklimming) van zich wilde afwassen zijn we in de late namiddag teruggekeerd naar mijn kot. daar heeft iedereen een douche genomen en zijn we vertrokken naar een heel gezellig en lekker Italiaans restaurantje. Tijdens het eten is Sarah erbij gekomen, waardoor de groep compleet was.

Tegen tien uur hadden we dan met de andere erasmussers afgesproken om iets te gaan drinken in ‘estanco’. Omdat die bar overvol was, wilden we naar een openluchtconcert gaan. Dit bleek helaas gedaan te zijn toen we eraan kwamen. Daarom zijn we vertrokken naar het feestje in MC2 (maison de la culture) van integre (helaas zonder elke en leentje, die zich niet zo goed voelden). Je moest je hiervoor inschrijven om zo op de ‘guestlist’ te staan. Maar ondanks er 500 man was ingeschreven was er niet zoveel volk. Af en toe was de dj goed, maar hier kunnen ze toch nog wat leren van de belgen en hun feestjes. Tegen vier uur zijn we naar huis vertrokken. maar omdat alex (die goed dronken was) met ons mee was, hebben we er een uur over gedaan om bij mijn kot te geraken.

Zaterdag hebben we vele cafés, bakkers, broodjeskraampjes, kledijwinkels, juwelenwinkels…bezocht. S avonds zijn we heel lekker gaan eten in een typisch Frans klein restaurantje. Daarna zijn we naar mijn kot teruggekeerd om buiten op mijn ‘terras’ het spelletje ‘question bitch’ te spelen. Heel gezellig met z’n allen.

Zondag hadden de vriendinnen een super fijne verassing…ze hadden voor mij paaseitjes verstopt!! eerst wilde ik het niet geloven omdat ik dacht dat ze dat zomaar zeiden, om me in mijn pyjama over de parking te zien lopen. Maar mijn wantrouwen was absoluut niet terecht, er waren wel degelijk eitjes. Super fijn idee! Helaas hadden we niet al te veel tijd, aangezien leen, afra, evelien, elke en natha hun trein moesten halen om 10u. dus met z’n allen naar het station, fietsen afgegeven en afscheid genomen. Het was heel raar, en voor mij moeilijker dan vertrekken uit belgie. Het was een heel bevreemdend gevoel toen Sarah en ik terug naar mijn kot fietsen. Omdat we samen in de tak staan, en nog een stukje van het kamp voor deze zomer moesten afwerken zijn we daar meteen aan begonnen (na een kleine kuis van mijn kamer die ontploft leek). In de namiddag zijn we dan nog iets gaan drinken en hebben we uiteindelijk besloten om toch nog de bastillen te ‘beklimmen’ (mijn derde keer die week :) Omdat het al laat was konden we helaas niet te lang blijven. We hadden immers met piotr, miriam, Irina (en haar twee vriendinnen) afgesproken om samen te koken. Heel lekker eigenlijk, terwijl iedereen maar wat ingedrienten had meegebracht.
BEDANKT DAT JULLIE ER WAREN!!! IK VOND HET SUPER FIJN...TOT SNEL!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten