zondag 5 april 2009

21 anniversaire !




Gelukkig was ik vrijdag al een heel pak beter en kon ik naar de ‘les’ van prof Dufoulon gaan. Hij heeft daarin wat meer uitleg gegeven over het examen en zijn zicht op de toekomst van de staking. Dat is volgens hem absoluut niet positief, en hij ging zelfs zo ver dat hij ons aanraadde om een Canadees of een Australisch paspoort te bemachtigen. Want hij verwacht een grote migratiestroom, ten gevolge van de klimaatveranderingen, naar onze contreien. Hierdoor is er hier overbevolking, geen werk, tekort aan voeding….(en zo gaat deze Apocalyps nog wel even door). S avonds ben ik met Irina en Elena naar een festivalletje geweest (omdat het jeugdhuis eve 5 jaar bestaat). Omdat de tweede groep ons absoluut niet aansprak zijn we terug naar mijn kot gegaan en hebben daar een poging gedaan om poker te spelen. Maar omdat niemand van ons de regels goed kent, en de instructies niet zo duidelijk waren was het een alternatieve pokerversie. Daarna zijn we teruggegaan (en hebben we emma, anni, thynke en marysia tegengekomen) en was het veel beter. Zo heb ik het eerste uur van mijn 21 jarig bestaan al dansend doorgebracht.

Zaterdagochtend heb ik gelukwensen van mama en papa via skype (hemelse uitvinding) in ontvangst kunnen nemen. Daarna heb ik met Irina inkopen gedaan voor mijn feestje van s avonds. We moesten ons erg haasten want hadden met emma afgesproken in het stad. En toen ik in mijn kot de boodschappen aan het wegzetten was, kwamen emma, Irina en anni binnen met een zakje van ‘dessange’ (dit is een gigantisch dure kapper, waar ik eens naar toe wilde gaan, maar te duur vond). En ja…er zat een bon in, en een afspraak voor half twee in de namiddag. Totaal overdonderd ben ik dan met hen naar het centrum gefietst. Daar hebben we nog vlug enkele overheerlijke koffiekoeken opgegeten in een prachtig parkje en dan was het zo ver… naar de kapper (met ondersteuning van Emma en Irina :)


Als ik er binnenkwam, kwam ik in een parelwitte rustige atmosfeer. Ik mocht plaatsnemen en een menneer vroeg me wat ik wou. En mijn antwoord was dat ik iets helemaal anders wilde. Dus hij liet het een en ander zien dat hij zag zitten met mijn haar. Een van de opties was een soort carré, maar omdat daar s’ochtends naar het schijnt wel wat werk aan was heb ik dat idee maar laten varen. En toen stelde hij iets ultrakort voor. Het feit dat hier bijna geen werk aan is was het doorslaggevende aspect om toe te stemmen. En zo werd mijn lange lange haar gewassen (met een zalige massage)

Daarna heeft die man drie kwartier non-stop aan mijn haar geknipt met een heel korte coupe als resultaat!!


Die namiddag heb ik mij dan gratis laten schminken in ‘galerie lafayette’ (eens een echte meisjesdag) en heb ik emma en Irina getrakteerd op een terrasje in de zon (het is de hele dag prachtig weer geweest). Daarna ben ik teruggekeerd naar mijn kot en was het meteen tijd om naar de ‘cave’ van residence gabriel Faure te gaan, waar ik mijn feestje deed. Dit is een zaaltje waar een sjotterkas staat, een pingpong tafel, zetels en je muziek kan spelen. Tegen 19h kwamen dan de eerste vrienden aan. Het was een heel gezellige avond met allemaal mensen die ik erg graag heb. Helaas moesten we om 11h vertrekken uit dat zaaltje (iedereen was zo lief en heeft alles mee opgeruimd, waardoor ik de volgende dag niet meer moest teruggaan). Dan zijn we met een vijftiental naar het centrum gefietst om naar estanco te gaan (een van mijn favoriete bars hier). Maar zoals wel vaker was deze helemaal volzet. Daarom zijn we afgezakt naar ‘barbarousse’, een bizar café waar ze voor ons erasmussers onbekende liedjes spelen die de rest van de bar door en door kent. Maar toch was het een prachtige afsluiter van een prachtige verjaardag.

Ik heb deze nacht vier uurtjes geslapen, hoewel ik veel langer in mijn bed lag (maar kon gewoon de slaap niet vatten). Tegen de middag ben ik met Elena (en al de overschot van de stokbroden) naar de bastille gegaan, en zijn we ze nog eens opgewandeld (met zo’n prachtig weer als vandaag is het een verplichting om naar de bastille te gaan).
Daar hebben we veel stokbrood gegeten, maar omdat we nog veel te veel over hadden hebben we het ook voor andere doeleinden gebruikt (en aangeboden aan andere mensen op de bastille). Tegen vier uur ben ik dan terug afgedaald, terwijl cam, Julia en Elena daar nog even bleven. In de namiddag en s avonds heb ik dan nog voor de universiteit gewerkt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten